okt 06

Lengde: < 9 km
Tid: < 2 timer
Årstid: Sommer /  Høst

Turen starter på asfalten langs RV7. Etter i underkant av 2 km, ved starten av Fjellveien, finner du stien. Du kan selvsagt følge Fjellveien oppover, men om du er lei Fjellveien, så tar du stien. Etter å ha slitt deg oppover, svinger du til høyre når du begynner på stien mot Raggsteindalen. Relativt bratt opp videre mot Kvasshovdtjørne. Når du kommer opp på flaten er det laget til steiner til å sitte på, og kanskje brenne et lite bål. Du fortsetter på sør siden av vannet, før du svinger mot nord og starter den kraftige stigningen opp til Kvasshovd -. 1279moh. På toppen er det flott 360 graders utsikt, inkludert hele Hallingskarvet.

En fin og relativt enkel tur.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Du kan bruke følgende HTML tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>